Totaal aantal pageviews

27 april, 2012

Wc-verstuiver

Of het nu echt siberische lissen zijn dat laat ik in het midden, het zijn een soort irissen en ze steken de kop op ergens in april, zijn overwegend purper en ze verspreiden een geur... de geur van wc-reiniger of slechte deodorant... en laat ik nu net daarvan een degout hebben. Nee, ik moet die febrezen en andere nare-luchtjes-verdoezelaars niet.
Het zal dan ook met een bepaalde conditionering te maken hebben dat ik de mooie bloem maar vreemd vind ruiken.
Die specifieke geur maakt in mijn hersenen de link met kaka, pipi en ranzige zweetoksels.
Maak u geen illusie gij ijverige spuiter, ik ruik uw lichaamsaroma's misschien niet meer écht maar ik weet dat ik ze nog opsnuif en proef en alleen die wetenschap doet me al lichtjes kokhalzen.
Maar de siberische dus. Er staan hier twee exemplaren in een vaas en af en toe komt er een vleugje voorbij gedreven. Echt wild zal ik er nooit van worden maar ik probeer het wel lekker te vinden, een bloem kan toch immers niet stinken, jawel dat kan ze wel maar dat zijn aparte gevallen. Aardbeien en meloenen kunnen immers ook stinken.
Toch een pluim voor de samensteller van die luchtverfrisser die zo sterk op de geur van deze bloem lijkt, boenk eroep eigenlijk, alleen: mijn huis komt die niet in in de vorm van een spuitbus, de siberische echter, die krijgt vrij spel, ze doet maar met verstuiven, daar dient ze immers voor. En als uw wc een raampje heeft, zet dan dát open ipv nepbloemen te vaporiseren en anders niet zo stinken he.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten