Totaal aantal pageviews

12 april, 2012

59. Belang vd banken in Portugal

Dafundo ligt nog een heel eindje voorbij de brug van de vijfentwintigste april maar wel vlakbij het water. Overbrugbaar denk ik dan. Als het mogelijk zou zijn dat netjes langs dat water te doen tenminste maar dat is buiten een spoorweg en een drukke baan gerekend en ach ja het is zoveel boeiender buiten de toeristisch platgetreden paden. Spanjaarden met hopen in Lissabon én zonder lunchpakket ;-). Ze blijven wel Spaans spreken.


Dus we gaan een stukje het 'binnenland' in en een wereld gaat voor u open. Achterbuurten, voorbuurten, vergane glorie, toekomstige glorie, .... Wel bergop, bergaf en weer bergop, berg... Gelukkig hebben de Portugezen het belang van de banken ingezien, achter elke hoek staat er wel ergens een bankje te lonken.
Ik koop een flesje water of frisdrankje in een  drank/snoep-gelegenheid zonder terrasje en plavei me even neder op zo 'n stadsbankje. Ik bekijk dan de Portugezen en zij mij. Ik zie hen denken en doen en zij mij ook. Zeer boeiend eigenlijk en een veel intensievere beleving van een stad dan het zoveelste kasteel of museum. Architectuur of wat er soms slechts van overblijft is voor mij ook de ultieme kunstvorm.

Ach ja, ik kan niet draaien... hij blijft toch staan, draai uw beeldscherm maar.


Let vooral op het feit hoe hetbankje geplaatst is.
Juist ! Met de helling mee, zeer efficiënt. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten