Totaal aantal pageviews

31 maart, 2012

50. Koud en grijs

Allez zeg, dat is nu een hele winter zon en zacht, een luttele dag regen en de vele wind niet meegerekend maar nu is er bezoek en gaat het een hele week regenen en koud zijn. Prettig is anders. Wat kunt ge hier nu doen ? Niks. Hier is niks. Ja wandelen in de buurt, dat ben ik natuurlijk al een beetje beu gezien en hoe ge het ook draait of keert er zijn altijd hellingen te beklimmen en de mensen zijn nu ook niet meer piep.
Gisteren naar de geweldig boeiende en bruisende stad Odemira. Behalve een groot restaurant mét een toeristenmenu voor 10€, wat snack barretjes, 2 of 3 schoenwinkels, een plastic potkes en andere spulletjeswinkeltje én een gloednieuwe Chinees, nee geen restaurant, die beste oosterlingen denken niet meer aan restaurant (nochtans honden in overvloed hier... grapje, kwetet flauw) maar planten hier de ene Chinese rommelwinkel na de andere in... 't zal wel opbrengen zeker... ik zie de Chinezen hier in elk geval net als de oud-oostblokkers goed boeren.
Maar ik wijk weer af.
Misschien heb ik dat al wel eens aangehaald hier maar in Odemira kan je aan 't water een mooie wandelingetje doen, da's daar netjes aangelegd en er huist het één en ander tussen het struikgewas.
Ah ja en ze gaan daar ook nog een brug bouwen, niks nieuws he, ik bevestig het nog maar eens: de Portugezen dat zijn bruggenbouwers man ! En tunnelgravers.
Vandaag dus de wijde natuur in... met regenjassen en gortexkens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten