Totaal aantal pageviews

28 maart, 2012

46. W8en op schoon volk

Samson is de deur uit maar ik ga niet lang alleen zijn, the old folks zijn op komst...
Zal ik de strenge regels van Casa Basil maar eens op papier zetten maar eerst hier, kan mijn inmiddels uitgebreide fanclub meegenieten :-):

1. Het is ten strengste verboden met vuile (lees: alles waar ge u buiten de deur mee hebt verplaatst) schoenen Casa Basil te betreden.
2. Het is ook niet toegestaan om het grote schuifraam in de slaapkamer te openen, daar zit nog geen gaasje voor en wees eerlijk, spinnen, die willen we niet in huis he. Vliegen trouwens ook niet.
3. Het is verplicht de gaasdeur bij het binnen- en buitengaan altijd te sluiten achter jullie, zelfde reden als hierboven.
4. Het is een item dat er in veel landen geen drinkbaar water uit de kraan komt... wel... hier ook niet. Ik raad u ten stelligste af daar dus van te drinken. In de badkamer staat er altijd een fles en een flesje met drinkwater.
5. Als S-Poes voor de deur staat en te kennen geeft dat ze binnen wil, rep u dan ! Ge moest er al zijn ! Van haar eten leg ik nog wel uit.
6. In de koelkast is er een vakje voorzien voor jullie waren, daar staat inmiddels al het één en ander dat ge moogt gebruiken of zelfs hebben.
7. U gelieve zuinig te zijn met water, douchen mag uitgebreid maar niet overdrijven, kwestie van de voorraadton niet te legen. Dat wil ook zeggen dat ge geen 7 glazen per dag moet gebruiken om uit te drinken. Afwassen doen we grotendeels met de afwasmachine maar dat heeft hulp nodig, soms doen we afwasjes aan de afwasbak; doe ik wel maar dus nog eens: geen 7 glazen !
8. Ik gruwel van losse haren, dus na het haar kammen, graag even de badkamer ontharen.
9. Voel u vooral niet verwijfd, is Samson ook niet, en ga Op die wc-bril zitten aub.
10. We hebben een winter met zon in overvloed gehad maar het zou de komende week helaas wel eens wat grijzer kunnen gaan worden, ça veut dire: zuinig zijn met energie: niet onnodig lichten laten branden etc...
11. Als de aarde zou gaan beven dan doet ze dat hier af en toe nogal met overgave (1755) begeef u in een deurgat of kruip onder het bed maar probeer toch maar buiten te geraken, in dat geval moogt ge de schuifdeur wel openen :-) en moet ge zelfs niet terug toe doen als ge geen pannen op uw kop wilt.
12. ... er schiet mij nog wel wat te binnen... Voor de rest alvast héél véél plezier op onzen berg... :-))))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten