Totaal aantal pageviews

29 maart, 2012

48. Dagboek bijhouden

Ik ga het een beetje noteren wat de mensen hier allemaal gaan doen of niet doen.
Ze hebben een hele dag geluierd eigenlijk en vanavond heb ik hen wat broccolisoep voorgeschoteld met een boke en nadien heb ik nog wat hapjes gebakken.
Vanavond nog een wandelingetje met V-Poes en nadien toch nog even voor de buis. Reizen is toch niet meer zoals vroeger eigenlijk.
Bij lange verblijven zoals wij het beleven voelt het toch ook niet meer aan alsof je echt ver of toch een beetje ver van de heimat verwijderd bent. Radio 1 staat hier aan en sinds kort is er dus ook een schotelantenne. Ja sorry, ik luister wel eens naar Antenne 3 of iets nostalgia-achtig maar daar steken ze toch net iets te vaak een zagevent of -vrouw tussen. De shows op de Portugese zenders kunnen mij écht niet boeien en het nieuws gaat altijd over hetzelfde en het buitenland bestaat enkel in de vorm van Angola of Brazilië, soms ook Oost-Timor of iets anders waarmee ze een band hebben gehad. En het internet is natuurlijk de dooddoener voor elk avontuur, niks blijft geheim, elk akkefietje wordt ons om de oren geslagen. Vroeger moest je nog in 't Fins vernemen dat er iets met Belgkiji ofzoiets was maar enkel een telefoontje naar het thuisfront drie dagen later leerde ons dat Koning Boudewijn niet meer was.
En dan Facebook, ok niet iedereen gooit al zijn opwindende en fascinerende levensgebeurtenissen te grabbel voor al zijn vrienden maar er is toch een verrassingseffect verdwenen. Je ziet kindjes groeien, da's prettig. Oudjes nog ouder worden, echt schrikken hoeft ook al niet meer. "Hey, da's lang geleden" dat gaat volgens mij verdwijnen voor de volgende generaties.
De meegebrachte Humo vond ik eigenlijk ook al niet zo 'hoera, de nieuwe Humo' maar gewoon... ja gewoon, het vervolg van hun site.
Maar ik dwaal af.
De mensen zijn naar hun... eh óns bed getrokken en lezen nog wat verder.
Zo meteen begeef ik mij ook naar ons oud bed, eigenlijk het logeerbed maar daar kunt ge mensen van bijna zeventig toch ook niet meer in te slapen leggen, dus...
Morgen richting Odemira, komisjes en een wandelingetje langs de Mira. Da's daar best mooi eigenlijk. Helaas gaan we onze slechtste week van 't jaar qua weer beleven, da's natuurlijk ook relatief want de regen is meer dan welkom, maar toch, als ge logées hebt pfff.
Wordt mss vervolgd want slecht weer betekent ook zuinig met ellentrik zijn en dus gaat de computer alvast uit nu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten