Totaal aantal pageviews

01 oktober, 2012

Snotneus

Als ik iets niet wil dan is het wel een snotneus. Altijd schrik opdat het sinusitis zou worden. 

En waar zit ik tijdens mijn kort verblijf in het zonnige België mee geschoren ? 
Right.

Griep is ook niet tof maar een valling vind ik eerlijk gezegd nog erger, ik zie daar zo van af. Ocharme toch, arme ik. Een beetje zelfbeklag mag.


Een verkoudheid duurt meestal vijf tot zeven dagen, een enkele keer twee weken (bij mij vroeger). Een verkoudheid is de meest voorkomende infectie bij mensen; er zijn gemiddeld twee à vier infecties per jaar bij volwassenen (de laatste jaren amper één, twee of zelfs geen enkele keer per jaar). Schoolgaande kinderen kunnen soms twaalf keer per jaar verkouden worden (het scheelde ni veel bij mij). De meest efficiënte manier om infectie te voorkomen is handen wassen (ik doe ni anders).
Bij een doorgemaakte verkoudheid is er een levenslange immuniteit voor dat specifieke virus. Er zijn echter honderden verschillende soorten virussen die een verkoudheid kunnen veroorzaken (denk da'k er bijna door ben...  :-)).

1 opmerking:

  1. Die twee weken is om te lachen. Ik krijg niet dikwijls een valling maar als ik er een krijg, geraak ik er niet van af.

    Momenteel heb ik een kop vol watten, maar ik heb in het stof gelopen en dan doet mijn neus net alsof hij een valling heeft.

    Na al die jaren kent hij het verschil nog niet. Hij is er nochtans groot genoeg voor.

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen