Totaal aantal pageviews

15 oktober, 2012

Onderkoelde zondag

In tegenstelling tot die van vorige week kregen we gisteren 14 oktober 2012 een grijze, druilerige, onderkoelde zondag.
Dat lag enerzijds aan het feit dat de herfst hier nu ook de atmosfeer in haar greep heeft, maar dat viel eigenlijk nog wel mee, en anderzijds vooral aan het nieuws dat via satelliet en andere media binnen sijpelde. 

Wat is dat toch met die 'kiezer die altijd gelijk heeft'  ? Misnoegde malcontents ja. De ontvleesde zal het eens allemaal oplossen zeker. In zijn uppie, ah ja want behalve die kleine, die stijve, een stuk of wat hypocrieten... en inmiddels ook die blonde die er immer nevens loopt -laten we elkaar geen Liesbeth noemen- kent de gemiddelde geel/zwart stemmer vast niet echt veel anderen. 
Oh, het waren gemeenteraadsverkiezingen en de g/z stemmer stemde voor een burgemeester, ik zal even in verwarring geweest zijn.  

Had ik al eens lyrisch gedaan over Gent ? 
Dan doe ik daar vooral gewoon mee voort want het treurspel in de rest van het land belooft eerder een zorgwekkende toekomst.



1 opmerking:

  1. De kiezer heeft niks te zeggen. Wint er ene dan zitten de andere klaar om alles overboord te gooien en samen te gaan zitten. Er waren zelfs al voorakkoorden.

    De kiezer is enkel een marionet. Ik ben niet wezen stemmen, ik heb volmacht gegeven. Ik zou hartzeer gehad hebben om de plaats te verlaten waar ik was om aan dat circus mee te gaan doen.

    :-/

    BeantwoordenVerwijderen