Totaal aantal pageviews

15 januari, 2013

6. RODDELEN

"Is dat nu toeval of heb ik het niet goed gehoord" zegt Samson.
Ik luister.
"Ik stond id post (de post is ook een winkeltje en een café maar is sinds enkele jaren min of meer afgescheiden van elkaar... zal wel weer één of andere onnozele wet geweest zijn want je kan nu niet meer passeren in het klantengedeelte maar nog wel langs de kant vd toog) en ik hoorde aan de andere kant vd ruimte twee woorden: het merk van onze auto én de naam van onze heuvel."
Ik kijk hem verbijsterd aan.

... ???

Niemand kan daar weten dat wij een probleem hebben, tenzij... ???

Werkt er familie van één van onze dorpsgenoten toevallig in de Algarve op het kantoor waar wij ons aanmeldden.
Of op het controlecentrum ?
De kans lijkt me klein, zelfs in een land waar iedereen familia van familia is en wel overal een ten lande voorzien is van een verre nicht of ander gedeeld genetisch materiaal.

Ik opper na enig nadenken nog een andere reden... maar die mag ik niet meer uiten wegens écht niet grappig... 
Iemand ?

Misschien was het toch toeval.
Er staan hier immers ook resten van oude naamgenoten van de vern
oemde auto, misschien bedoelden ze die.

Enfin, de beloofde papieren van De Rus waren nog niet aangekomen.
Die zal toch wel alleen... nee 'k ga 't niet doen... sorry Samson.



2 opmerkingen:

  1. Mij noemen ze paranoia omdat ik in zulke gevallen bepaalde gevolgtrekkingen maak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm, paranoïa ben ik vooralsnog niet, het vertrouwen in de mens an sich is wel al behoorlijk geslonken in de loop der jaren...

    BeantwoordenVerwijderen