Totaal aantal pageviews

21 juli, 2012

100. The chiggers

Nee, de chiggers zijn niet één of andere nieuwe muzieksensatie. 
Het zijn wel de rotlarven van deze rotbeesten:

http://www.medirecord.eu/parasieten/mijt/oogstmijt.htm

Gezien en gelezen ? Da's pas gruwelen toch. 
En kunt ge u voorstellen dat dat ding lustig in uw onderbroek zit te knabbelen aan bijvoorbeeld uw ballen, niet dat ík er heb maar mijn naaste medemens op de Alentejaanse heuvel staat wel eens ongegeneerd in zijn broek te krabben en ik vind dat dat moet kunnen want is sta in diezelfde periode ook wel eens met mijn nagels aan bijvoorbeeld mijn gat te krabben. Neh.


En wij zien af maar voor onze Senaukespoes was het vorig jaar drie maanden hel. Niemand kon de boosdoener benoemen, zelfs de dierenartsen niet, het werd dus zwaar afzien voor het beestje. Van ellende wist ze niet waar kruipen en wij konden, krabbend onder onze oksels, enkel toekijken en mee ondergaan. Ocharme toch. Zelf hadden we de link met onze eigen jeuk al gelegd maar meer dan dat ook niet; elk puntje, elk ploesjke werd onder de microscoop gelegd, de pootjes van ons bed werden afgeplakt omdat we ook de bedwants niet wilden uitsluiten, biologen werden aan de tand gevoeld maar niemand kon de vinger op de wonde leggen. En nu weten we wie het monsterlijke beest is maar de vraag is of we het zullen kunnen verschalken...


zonder water... Mweh mweh.


Wordt vervolgd.





2 opmerkingen:

  1. Dat Deetgeval neem ik altijd mee als ik ergens gafietsen waar bomen en graskanten zijn. Gewoon ook om muggen en dazen weg te houden. En dat helpt ter voorkoming.

    Nadeel is dat ge dat wel om de paar uur moet inwrijven.

    Poeh! Wat een nachtmerrie! En die beesten zien er dan in al hun onooglijkheid nog monsterachtig uit ook.

    Ge zult die spreuk over dat krabben ook wel kennen zeker?

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ja die ken ik, tot afgrijzen van mijn medemens heb ik helaas de onhebbelijke gewoonte om die spreuk eer aan te doen. Dat gaat eigenlijk niet te doen zijn, constant inwrijven en ik kan ons oud poezenmoederke toch ook ni buitenzetten.

    BeantwoordenVerwijderen