Totaal aantal pageviews

22 december, 2011

Opruimactie

Omdat de officiële verbouwingen nu zo goed als gedaan zijn mag er eindelijk orde op zaken gesteld worden. Alle grote en vooral ook kleine rommeltjes moeten uit de weg geruimd. Het moet er hier eindelijk eens gaan uitzien als een volwassen huis mét terassen én tuin(en).

Da's best moeilijk want Hij heeft een heel ander idee over het concept 'opruimactie' dan ik. Met alle respect en ik wil mezelf nu niet de grote prijs opruimer toeschrijven maar ik denk dat ik toch een ietsiepietsie meer verstand heb van hoe dat in zijn werk moet gaan dan onze Jos. Maar telkens weer loopt dat uit op frustraties want de ene gaat vast niet akkoord met het idee van de andere. Verschillende denkbeelden botsen dan en het enige dat ik dan kan doen is zeggen dat het goed is óf koppig mijn willeke doordrijven. Het is soms zwaar godgeklaagd want als die mens iets in zijn kopke heeft óf net niet dan zijn we nog niet klaar. Af en toe zou ik dan zwaar zijn nekske willen omdraaien.
Neem nu de combinatie 'aanhanger' en 'containerpark'. Bij het horen van die twee woorden gaat hij al lichtjes sudderen, vervolgens gaan er langszij allerlei bewegingen aan de gang en krijgt hij zo een uitdrukking waar ik een beetje schrik van krijg... nu ja schrik, 't is hij dat hier de motten krijgt maar toch...

En dus is het soms hard labeur dat opruimen van ons, veel zwaarder dan het in werkelijk is én op één of andere manier lijkt het ook nooit helemaal écht op en top cleantjes, ons aura blijft bohémien uitstralen.
   

2 opmerkingen:

  1. Wegens lichte overeenkomstige situatie ga ik hier niet verder op in gaan. Het volstaat te zeggen dat het woord "containerpark" er wel maar het woord "aanhangwagen" hier er niet in voorkomen, maar dat de woorden "kasten verhuizen" een chemische reactie veroorzaken.

    ;-)

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen