Totaal aantal pageviews

09 januari, 2014

9. Terraske gedaan

Dit was niet het uitzicht maar ik wou de nieuwe -jawel wederom een nieuwe- brug even vastleggen tijdens het tanken. Je houdt het niet voor mogelijk, een brug naar... tja de overkant zeker... verder valt daar niets speciaals te beleven ofzo en op zich heb ik er niets op tegen dat de mensen niet moeten gaan zwemmen of bootje varen maar 200m verderop WAS al een brug... een mooie brug, vooral voor de auto's maar voetgangers geraakten net zo aan de overkant. Goed het was wat smal naast het autogedeelte, hand in hand zou wat moeite gekost hebben maar er was een degelijke afscheiding met het rollend vervoer dus écht een probleem was het niet. 
Of toch ? 
Goed dan, ik kan en wil daar in meegaan, we gaan niet zeuren over de crisis en het vele geld dat weer moet gekost hebben noch gaan we weer op een cynisch toontje 'de Portugezen zijn bruggenbouwers' laten vallen... oops... het is trouwens weer een heel mooi brugje en daar kan ik sowieso al niet tegen zijn. 

Maar toen brak mijn klomp: precies tegen de oude brug, voor alle duidelijkheid: 200 meter van de nieuwe en gewoon de hoofdbaan volgend, van de ene oever naar de andere, ... werd er ook een... gloednieuw voetgangerspad ! gebouwd, precies naast of eigenlijk gewoon tegen de goede oude brug een bijbouw voor de voetgangers. Nieuw ! Spiksplinternieuw.  

De nieuwe voetgangersbrug...
één van de nieuwe oversteekplaatsen.

Oh ja, het eerste terraske, wat een lekker weertje na toch wel een frisse eerste week van het jaar 2014.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten