Totaal aantal pageviews

30 maart, 2013

33. In de ban van...

... Ja, van wat ? Van het weer natuurlijk. Allemaal, ook u en u en gij ginder zijt in de ban van het weer. 
"Hoe gaat het ?" 
"Nogal een weer hé ?"
Maar deze keer is het menens, het is echt niet meer normaal, we breken records en laat dat honende toontje maar achterwege over de opwarming enzo. Dit schijnt echt wel een gevolg te zijn van die hele toestand, de wetenschappelijke verklaring laat ik hier maar achterwege die zoekt ge maar eens op. 
Ik heb het dan vooral over de vrieskou in het toch niet zo hele verre noorden want voor hier heb ik weinig jaren te vergelijken. In maart heb ik ooit al wel gezweet maar ik herinner mij ook hele natte voorjaren, vooral vorig jaar dan.
Gisteren was het een hele dag donkergrijs en regenachtig... regenachtig, zo vis noch vlees, zoiets waar ge dus echt, behalve dat ge plantjes geen water moet geven, niets mee zijt. Als het dan grijs en nat moet zijn dat het er dan ineens goed uitvalt hé, daar hebben we nog wat aan.
Maar hey, inmiddels is de grijzige ochtend van vandaag opengebroken in een semi-zonnige dageraad. Profiteren ga ik daarvan. De deur staat wagenwijd open... tot grote spijt van Senauke want de stoof gaat dus ook nog niet aan. Ocharme. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten