Totaal aantal pageviews

22 juli, 2011

Schoenen met gaatjes

Vuil is het hierbuiten, nu ja vuil da's natuurlijk relatief, stoffig zullen we maar zeggen en als het geregend heeft wordt dat slijkerig uiteraard. Dat vuil wordt dan weggenomen en weer buitengekieperd en zo kan het een beetje later gewoon tot stof wederkeren omdat dat nu éénmaal eigen is aan stof.
Een goeie gewoonte van ons is dat wij aan de ingang verwisselen van schoeisel en iets verderop voor badkamer en slaapkamer nog een keer remplaceren, of het 's zomers helemaal blootvoets doen. Het blijft daar dan ook heerlijk proper, af en toe een stofje zuigen en beide vertrekken staan weer te blinken.
Maar ik zou ik niet zijn als ik weer niet zwaar aan het afwijken ben...

Naar buiten toe staan er twee paar Crocs of afgeleiden te wachten. U weet niet wat Crocs zijn ? Om onnodig gedoe van gelink te vermijden leg ik het even uit voor die ene wereldvreemde mens die verstoken is gebleven van hét voetfenomeen van de laatste jaren:

Crocs zijn schoenen met gaatjes. Ja ja inmiddels ook nog veel meer maar oorspronkelijk gewoon lichtgewichtpantoffeltjes in diverse kleuren maar vooral met veel gaatjes !

En toen onze buurman, boer J., onze schoenen met gaatjes zag, wel toen lachte hij ons gewoon vierkant uit. Ge staat daar dan wat verbouwereerd te staan met uw schoenen met gaatjes en lacht wat onnozel mee maar man, over wat een boerenwijsheid beschikt buurman boer J..

Goed, 's zomers valt dat allemaal nog wel goed mee maar zelfs dan blijven er hier vervelende, prikkelende stokjes vasthaken in die stomme gaatjes. Maar ga 's winters met die stomme schoenen met gaatjes maar eens dartelen door het natte gras, waag u een ogenblik door het hemelwater. De lust zal u snel vergaan.

Maar heden zitten wij dus door onze Crocs heen, ik bedoel door de zool van onze Crocs heen en net nu ligt het hier oververzadigd van menig doorn op de wegjes rondom het huis op de heuvel. En ik kan u verzekeren dat doet geen deugd zo een prik in uw voetzool, neen dat doet zelfs erg veel pijn en er komt soms bloed aan te pas. Bloed zeg ik u.

Schoenen met gaatjes, ook aan de onderkant niet echt een aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten