Totaal aantal pageviews

08 januari, 2016

De 4 daagse...

...van Knokke naar Antwerpen, denaldi en dendelhaize en vooral denapotheek...

Dan hebt ge 4 days off van d'ijskast in het mondaine Knokke, wordt ge halverwege uw voorlaatste dag geveld door pijntjes in de keel en snot. Alsof er toch nog een hogere macht enig beslissingsrecht heeft breekt het die nacht niet door, de chauffage gaat wel een keer of vier meer en langer aan, er sluimert immers wat.

En dan is 't van gesnotter en gehoest, druppels, sinutab, vlierbessenstroop en thee met honing en veel citroen. Had me mijn vierdaagse net iets anders voorgesteld, mezelf na een week van pottekes-met-warm-water-eten een beetje verwennen met een gezonde maaltijd is me nog net gelukt. Ondertussen ook nog een stuk of wat katten voorzien in hun natje, droogje en kakapipikorrels, de nood aan een proper onderbroek en sokken opgelost, veel beweging, dan gaat het slijm iets minder snel zwellen, 's nachts hulp van Sinutab en een paar liter neusdruppels.
Op dag 4 leek hat allemaal wel goed te komen, de valling leek geen sinusitis te worden maar toen werd ik geveld door pijntjes in het hoofd, druk op de schouders en een licht misselijke toestand maakte zich van mij meester.
Ellende alom. Kots, braak, kots. Dacht niet dat ik het ging halen vannacht rond 5u maar om 8u werd ik redelijk uitgeslapen weer gezond wakker. Oef. De Samsonziekte heeft ook mij in haar macht.

Heb het na wat treinvertragingen gehaald maar Knokke is uitgestorven na een vakantie op een doordeweekse dag dus: ik zit hier. In de kou. Voor niemendalle.
Heb wel een fleecedeken gekocht, eindelijk één gevonden met een breedte groter dan 1,50m, de lengte is uiteraard ook groter dan 2meter, ze gaat op ons winterbed passen. Mintgroen. Jeuj.

1 opmerking: