Totaal aantal pageviews

10 oktober, 2013

Betalen en veiligheid in het station...


Het begon eigenlijk al niet goed. "Nee, die trein bestaat niet, nog een uurtje wachten voor de eerstvolgende." zegt de man achter het loket.
Goed dan. 
"'t Is zoveel + 3€ extra dossierkosten."  'Pardon" zeg ik dan weer.
De man zucht. 
Dat ik thuis via het net moet boeken én printen. 
En wie zegt dat ik zomaar internet heb laat staan een printer ?
De man kijkt me meelijwekkend aan. "Wij worden stilaan overbodig he." vertrouwt hij me toe. Hij helpt me voorts heel vriendelijk verder, geeft me alle informatie en ik bedenk me dat ik voor een goed gesprek wel elders terecht kan maar dat het toch wel allemaal heel onpersoonlijk gaat worden als een station niet meer bemand gaat zijn. Ik zucht ook, betaal en ga een uur wachten.
Ik wacht niet graag zonder iets om handen te hebben maar geen nood ik heb altijd mijn speelgoedje bij en ik trek naar het einde der sporen en schiet wat kiekjes van het einde der sporen. Als ik weerkeer komt er een stationsmijnheer mij tegemoet. 
"Alles in orde ?"
Ik kijk hem niet helemaal verbijsterd aan want ik was er mij best van bewust dat ik het perron wel heel ver was opgelopen maar ik wist ook dat ik niets fout had gedaan want aan het bordje dat ik begreep als 'tot hier en ni verder' ben ik prompt gestopt, heb ik er een foto van gemaakt en weer vertrokken.
"Ja hoor." zeg ik.
"Vailighaid é." Ik kijk hem gespeeld verwonderd aan.
"Ja, ge zie wai zing alles hé." 
"Big brother" mompel ik.
"Ja, bye bye" zegt 'm terug.

Toen kwam ik in Nederland aan...




Wordt vervolgd...


2 opmerkingen:

  1. Ik print ze wel thuis af, als het mogelijk is. Ik neem passen aan de automaat, als het mogelijk is.

    Ik wil gewoon niet afgeblaft worden door ene die daar tegen zijn goesting zit.

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar die mens zat daar niet tegen zijn goesting hoor, integendeel hij vond het fijn om mij te kunnen helpen met een uitleg en ik vond het fijn om van een echte persoon een uitleg te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen