Totaal aantal pageviews

20 juli, 2013

Sssst stil Siesta

Tussen één en drie 's middags doet iedereen een siesta. Het is hier dan, behalve wat krekelgetsjirp, stil. Gewoon stil.
In de verte hoor ik ook nog een late haan kraaien maar voor de rest geen haan die er naar kraait, siesta is siesta, behalve in de supermarkten en met name de Duitse ketens, die zijn open. Ook in de Algarve wordt er in de shoppingcentra niet aan middagdutjes gedaan, zelfs op zon- en feestdagen worden wij met ons allen op onze wenken bediend... en jawel tot elf uur 's avonds. Alstublieft.

Oh ver boven mij wat geronk van vliegende mensen in een tuig op weg naar Senegal of Gambia of gewoon Marokko. Er bestaan apps voor dit soort weetjes en ik ben daar stiekem fan van, dus misschien moet ik dat eens installeren dan kan ik iedereen vertellen naar waar de ijzeren vogel boven ons op weg is.

Terug stilte boven, behalve hoorbaar bijna voelbaar, geuren mogen niet meedoen, de wind breekt het spel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten